The Last Of The English Roses

Så heter Pete Dohertys nya singel från nya plattan Grace/Wastelands och enligt mig är det bland det bästa han har producerat. Babyshambles tiden med Albion, Fuck Forever och Delivery är också ett stycke musikhistoria precis som Liberytines tiden. Nu är det dock ett nytt kapitel som påbörjas och det lovar gott. Pressen har även gett toppbetyg för hans nya skiva, om det lovar gott eller ont vill jag hålla osagt. Pete är och förblir en fenomenal låtskrivare och jag hoppas han håller sig borta från drogerna och fokuserar på det han är bäst på - skriva musik. Det är faktiskt riktigt bra. Peace & Love har på så vis fixat en lyckosten i och med Pete Dohertys exklusiva spelning i Borlänge vilket lär dra en del folk. Jag hade gärna varit där och sett Pete men kan dessvärre inte närvara, får hoppas han återvänder i höst eller liknande, eller att jag får se honom i London under min studietid där. Låten är på repeat förtillfället kan inte få nog av denna harmoniska låt som är otroligt sorgsen men samtidigt charmerande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0