Stjärnspeckat !

Depeche Mode, Nine Inch Nails och Korn på samma festival! På en grusplan i Arvika utanför folkets park, det är galet och det är stort. Inget snack om saken om att 25 000 biljetter kommer att gå åt när de bokar som de gör. Genier är vad de är på Galaxen som arrangerar arvikafestivalen. Nu är det ändå dags att bjuda på lite till oss indietöntar eller electro coolingar. Ja, förra året var fantastiska Kooks, Death Cab, Interpol, Cut Copy, Go! Team, Kate Nash, MSTRKRFT med flera där. Än så länge är det lite tunnt på den fronten. Fleet Foxes kommer dock bli magi, det är jag säker på men det behövs fler inom den genren! De jag önskar mig allra mest just nu är följande artister:

Glasvegas - apollo eller vintergatan
Paolo Nutini - apollo
Mew - vintergatan
Vampire Weekend - apollo
MGMT - apollo
Röyksopp - Vintergatan

Fixa något av dessa band arvika och ny förgyller min och mångas sommrar!





Kommentarer
Postat av: Niclas

Jag pratade med en på Rockparty förut och han sa att Glasvegas hade tagit tillbaka alla planer om sommarspelningar och att det var rätt kört att se dem i Sverige i sommar. :/



Såg förresten din kommentar till mitt inlägg. Har du lust att maila mig på [email protected] så kan vi prata lite mer?



/ Niclas

2009-03-24 @ 22:31:47
URL: http://www.ikultur.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0