Sommar noll9!

Festival sommaren 2009 går mot rekord, förra året spekulerades det i monstersommaren vad är inte denna sommar då? Depeche Mode, Nine Inch Nails, The Killers, Franz Ferdinand, Kings Of Leon, Marilyn Manson, Slipknot, Mötley Crüe, Placebo, The Kooks, Arctic Monkeys, Pete Doherty mfl. Listan kan göras lång, riktigt lång och det lär bli publikrekord på flera håll. Inte minst för Arvika med två übergrymma headlines i och med Depeche Mode och Nine Inch Nails, sedan är Siesta! superintressant och en riktigt uppstickare med Placebo som vassaste flaggkort. Hultsfred har gjort en revolution och börjat med det som de är bäst på, boka indierock band och för första gången på två tre år ser det riktigt, riktigt bra ut måste jag säga.

Det är mycket kvar som ska presenteras men än så länge luktar det rekord på flera håll, dock tycker jag boknigen av Mötley Crüe är lika ointressant som Sex Pistols förra året. Dock hoppas jag verkligen publiken uppskattar denna bokning, men i mina ögon är de felplacerade. Sweden Rock, javisst! Men P&L nope, det känns som de kunde valt något bättre, eller? Just nu önskar jag mig Röyksopp till Arvika och lite indieband så blir sommaren fullbordad. Det kan bli riktigt kul, det kommer bli riktigt kul. Frågan är bara vilken festival som är vinnare och vilken som blir förlorare?

Kommentarer
Postat av: Karin

Hej!



Såg att du kommenterat på Emmabodas blogg! Kul att se en till festivalblogg. (: Jag håller med dig i inlägget, den här sommaren känns som den kommer bli minst lika grym som den förra. Vilka festivaler har du tänkt gå på?

2009-03-17 @ 18:09:45
URL: http://kassettbandstankar.blogg.se/
Postat av: mange

Hej!



Det blir Arvika och Hultsfred i alla fall! Sj?

2009-03-18 @ 07:25:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0