Festivalkriget är igång, eller?

6 oktober 2008 damp Depeche Mode ner som en bomb på festivalhimlen då de blev klara för Arvika. Drömbokningen var ett faktum, och det tog lång tid innan någon festival svarade på riktigt. The Killers till Hultsfred var gigantiskt och kommer locka riktigt många, däribland mig. Mötley Crüe till Peace & Love är däremot i mina öron lika ointressanta som Sex Pistols förra året. Dock ska de ha credd för fina bokningar i Pete Doherty, Kooks och Turbonegro som alltid gör kalasbokningar. På forumen runt om i Sverige gick ryktet om att arvika var bankrupta och under tiden bokade Hultan in Kings Of Leon och Franz Ferdinand. På en vecka svarar man med kärleksförklaringen Nine Inch Nails och Korn. Synthmeckat var ett faktum och även om jag inte är ett fan av varken DM eller NIN ska det bli riktigt coolt, ballt eller underbart att se dem ändå. Det kommer bli magi det är jag helt övertygad om. Siesta! blev för övrigt en uppstickare med sin bokning av Placebo, vilket var otippat, men otroligt roligt. Sedan kommer bomb nummer tre, fyra eller fem. Röyksopp till Arvika. Yes it's true och äntligen får man höra What else is there? live i ett fullsmockat apollotält. det kommer bli knökat ska jag lova, men jävlar vad bra det kommer bli. De som snackade om monstersommaren 2008 vet inte vad monstersommar är om 2009 inte slår 2008. I mina ögon är det svårt att toppa live sommaren 2009 ur svenska ögon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0