Rapport från Siesta!

Det har gått ett tag sedan jag besökta Siesta! festivalen i Hässleholm, den där fredagen. Här kommer dock en liten rapport!

JOEL ALME, ++++
Göteborgskillen inledde fredagen för mig. Jag kom dock mitt i spelningen, men shit va bra det var. A Young Summer Youth's och The Queens Corner var höjdpunkterna från en bra festivalstart. Publiken uppskattade Göteborgaren som snackade om sin morsa mellan låtarna.

MARKUS KRUNEGÅRD, +++++
Tre gånger har jag lyckats missa Mr. Krunegård. Äntligen var det dags för mig att se Norrköpinsonen live för första gången. allsången och trycket från publiken var enorm i låtar som ibland gör man rätt, ibland gör man fel och Jag är en vampyr. En känsla av sommar och festival spreds med Krunegård på scen!

ELDKVARN, +++
Jag är inget inbitet Eldkvarn fan, har inte hört särskilt många låtar. Det var dock en trevlig konsert ifrån gräset och höjdpunkten var givetvis Kärlekens tunga som även Jocke Berg och Håkan Hellström gjort varsin cover på.

MANDO DIAO, +++++
De var mitt favoritband i yngre år, förväntningarna var inte skyhöga denna gång då jag blivit lite smått besviken över deras senaste spelning. Nu förgyllde de mig och publiken och de gjorde allt rätt som de gjorde fel sist. Rätt låtar, rätt plats, rätt publik. Det blir troligen snäppet bättre på Arvika, eller? dance with somebody är en rejäl partyhöjare!

I ARE DROID, ++++
missade olyckligtvis början av spelningen. De övertygar och jag får höra låtarna Bring Your Machines och Time on time vilka enligt mig är två riktiga guldkorn och något av det bästa som producerats i Sverige senaste året. De leverar och gör det ordentligt!

TIGER LOU, +++
Jag har inte lyssnat in mig på nya skivan och därför blir det lite tafatt stundtals, men Nixon ger ett extra plus. Det finns nog ingen bättre låt när månen lyser på en mörkhimmel.

PLACEBO, ++++
Bara namnet får mig att inse shit, va häftigt. Den största folksamlingen under fredagen får avnjuta många nya låtar men där imellan kommer låtar som Meds, Song To Say Godbye och Every you every me!

Det kommer upp lite bilder senare ikväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0